گزارش پیشنهادی آفکام برای سال 2019/20

اولویت های آفکام برای سال آینده عبارت است از دسترسی عمومی به شبکه های ارتباطی با کیفیت بالا و امن، پخش با کیفیت بالای محتوا برای مخاطبان، حفاظت از مصرف کنندگان در برابر شیوه های قیمت گذاری زیان آور و نوآوری به مقررات.
با توجه به تحقیقات آفکام، نگرانیهای رو به رشدی در مورد حفاظت از افراد در اینترنت وجود دارد. مطالعات اخیری که توسط آفکام و آیسیاو انجامشده است، نشان میدهد که مردم بیشتر در مورد مسائلی مانند: حفاظت از کودکان، قرار گرفتن در معرض محتوا یا تعاملات مضر و استفاده از دادهها و حریم خصوصی آنلاین نگران هستند.
تحلیلهای بازار نشان میدهد که مردم انتظار دارند که بتوانند در هر کجا که باشند به اینترنت دسترسی داشته باشند. اپراتورها باید به افزایش دسترسی و کیفیت شبکههای خود برای مشتریان ادامه دهند. بازیگران رسانه آنلاین رقابت را در تولید و انتقال محتوا افزایش دادهاند در نتیجه برودکسترهای سنتی برای رقابت در این چشمانداز متغیر در حال نوآوری هستند. در بخش خدمات صوتی آنلاین، رادیو همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. رادیوهای سنتی به پذیرش و تطبیق خود با فرمهای دیجیتالی جدید همچنان ادامه میدهند. شرکتهای تحویل بستهها برای توزیع حجم بیشتری از بستهها سرمایهگذاری میکنند. درعینحال حجم و درآمد نامهها در حال کاهش است.
اهداف و پروژه های مهم آفکام در این طرح عبارت است از: ترویج رقابت و اطمینان از اینکه بازار برای مصرفکنندگان بهصورت مؤثری عمل میکند، ضمانت استانداردها و بهبود کیفیت برای مصرفکنندگان، محافظت از مصرفکنندگان در برابر آسیب، دسترسی عمومی به شبکههای ارتباطی دارای کیفیت بالا و امن، ترویج سرمایهگذاری در شبکههای فیبری، پشتیبانی از بهبود کیفیت خدمات تلفن همراه، تدارک راهاندازی خدمات تلفن همراه 5G، ایجاد توانایی امنیت سایبری، کیفیت بالای محتوای برای مخاطبان، حفظ توزیع خدمات عمومی، انتشار گزارشی از اخبار و تولیدات جاری، حفاظت از مصرفکنندگان در برابر شیوههای قیمتگذاری زیانآور، مشارکت در تغییرات قانون انگلیس.
دیگر وظایف آفکام عبارتند از: ترویج رقابت و تضمین فعالیت مؤثر بازارها برای مشتریان، نظارت بر بیبیسی، اجرای استانداردهای تنظیم مقررات و نظارت بر طیف رادیویی، رعایت استانداردها و ارتقاء کیفیت، کیفیت، عملکرد و امنیت شبکه ، حفاظت از مصرفکننده در برابر آسیب.
برای تحقق این اهداف چالش هایی را آفکام در پیش رو دارد. به طور مثال ارائهی خدمات پهنای باند ثابت، موبایلی و سرویس های پستی که برای رفع نیازهای مصرفکنندهها و شرکتها در مناطق شهری و دورافتاده اند، یک چالش مهم است. سرویس های مخابرهی صوت و تصویر ملی، منطقهای و محلی باید این نیازها را برطرف کنند و بیانگر تنوع ذائقهی مخاطبین در کل منطقهی بریتانیا و ملتهای دیگر باشند.
اهداف پیش روی آفکام عبارت است از تضمبن منافع تمام طیفهای اجتماعی انگلیس، ادامه همکاری با جمهوری ایرلند در سرویسهای برودکست، نظارت بر کانال BBC در اسکاتلند و ارتقای ارتباطات موبایل در ولز.
از زمان شروع لایحهی بررسی هزینه 2015 دولت انگلیس[1]، آفکام متعهد است تا پس اندازهای زیادی را در ارتباط با بخش خصوصی داشته باشد و برای رسیدن به ارتباطات سریع و آسان، تنظیمگرانی مؤثر و کارآمد باشد. هدف آفکام این است که ارتباطات را برای همه مهیا کند. به همین منظور، آفکام سه هدف اصلی را دنبال میکند:
- تشویق رقابت و اطمینان از رضایت مشتریان از بازار
- تامین استاندارد و بهبود کیفیت
- حفظ مصرف کنندگان از آسیب
برای دریافت گزارش اینجا را کلیک کنید.