رقابت و همکاری: ویدئو وبسایت های چینی، نویسندگان زیرنویس، قوانین دولتی و بازار

وبسایت های ویدئویی چین در سال 2005، زمانی که وب سایت های اشتراک گذاری ویدئویی مثل یوتیوب، شرکت مستقر در آمریکا، ظهور کردند و نرم افزار پخش استریم نظیر به نظیر(P2P) در مقیاس جهانی در دسترس قرار گرفتند، پدیدار شدند. در زمان شکوفایی این وب سایت ها، چندصد وبسایت خصوصی ویدئویی چین وجود داشت و اغلب بدون مجوز فعالیت می کردند. در سال 2012، تعداد وبسایت های عمده و اصلی ویدئویی خصوصی به کمی بیشتر از ده وبسایت تنزل یافته بود که همه به کسب و کارهایی در مقیاس بزرگ تبدیل شده بودند.این مقاله در این ارتباط بحث خواهد کرد که توسعه وبسایت های ویدئویی چینی سرگذشت کشمکش و خود-ابداعی هویت[ایجاد هویت جدید] است.این وب سایت یک فرآیند نوسان و تحول میان مالکیت غیرقانونی[ کپی رایت] تا پذیرش کپی رایت را گذرانده اند که گروه های غیردولتی [تهیه] زیرنویس چینی، مداخلات دولت و رقابت های بازاری را با خود به همراه داشته است. در درون وب سایت های ویدئویی خصوصی سطوح مختلفی از رقابت و همکاری بین وبسایت های ویدئویی دولتی و خصوصی و میان گروه های [تهیه] زیرنویس و وبسایت های ویدئویی وجود دارد. به علاوه این مقاله بر تعلق و گرایش هواداران و نیروی کار تاکید می کند که از جانب برخی گروه های [تهیه] زیرنویس که به صورت نوسانی گاها با استراتژی بازار وب سایت های ویدئویی انطباق و همگرایی دارند و گاها از آن تخطی می کنند، بر روی آنها سرمایه گذاری شده است.

برای دریافت این گزارش اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *