توصیه سیاستی در ارتباط با مرامنامه های سرویس های داخلی

در دنیای امروز بستر فضای مجازی به یک میدان اصلی برای انجام  طیفی از کارها مانند برقراری ارتباط با افراد، منبعی برای سرگرمی، انجام دادوستد و… تبدیل گشته است. درنتیجه‌ی تعاملات پیچیده‌ای که در این بستر رخ می‌دهد میزان زیادی از داده و اطلاعات به دست می‌آید که دولت‌ها و شرکت‌های گوناگون می‌توانند از جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل آن­ها استفاده‌های بسیاری داشته باشند.

دنیای رسانه نیز از این امر مستثنا نیست چراکه جمع‌آوری داده از کاربران پلتفرم‌ها و سرویس‌های مختلف ویدئو درخواستی، پخش ویدئو، شبکه‌های اجتماعی و… می‌تواند ارجحیت تجاری و قدرت سرویس‌ها را بالا ببرد. در چنین فضایی که وابستگی تمام‌کارها به داده‌هایی که شرکت‌ها از افراد جمع‌آوری می‌کنند بسیار بالا بوده، حفاظت و نگهداری از آن‌ها به موضوعی بسیار مهم تبدیل می‌شود.  ازاین‌رو پلتفرم‌ها و سرویس‌ها نیاز دارند تا قوانینی را وضع کنند که از طریق آن از حریم خصوصی افراد محافظت و آن‌ها را از این اقدامات مطلع کنند.

از طرف دیگر ازآنجایی‌که شبکه‌های اجتماعی ، پلتفرم‌ها و سرویس‌های پخش ویدئو مکان‌هایی هستند که افراد اکثر وقت خود را در آن‌ها می‌گذرانند، این سرویس‌ها مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را تدوین کرده تا کاربران بتوانند با رعایت آن‌ها ارتباطی سالم و کارآمد با یکدیگر برقرار کنند. قوانین و دستورالعمل‌های ذکرشده در هر سایت در سه قالب سیاست حریم خصوصی، شرایط استفاده  و مرامنامه به کاربران ارائه می‌شوند.

برای دریافت گزارش کامل اینجا کلیلک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *