برنامه راهبردی کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده

همان‌طور که در مادهی یک قانون ارتباطات 1934  مشخص شده است کمیسیون ارتباطات فدرال  وظیفه دارد « تا آنجا که امکان دارد سرویس‌های ارتباطات رادیویی جهانی و کشوری را با سرعت، تسهیلات مناسب و هزینه‌های معقول برای تمام مردم ایالات ‌متحده‌ی ‌آمریکا بدون ‌‌‌هیچ‌گونه تبعیضی براساس نژاد، رنگ، مذهب، منشأ ملی یا جنسیت فراهم کند». به‌علاوه، ماده‌ی یک همچنان قید می‌کند که کمیسیون با هدف «حفاظت ملی» و «محافظت از امنیت جان و مال افراد با استفاده از ارتباطات رادیویی» بوجود آمده است.

چشم‌انداز FCC جهت توسعه‌ی فضای رگولاتوری به گونه‌ای است که بخش خصوصی را به ایجاد، حفظ و ارتقای شبکه‌های نسل بعدی ترغیب کند. FCC یک آژانس رگولاتوری مستقل دولت ایالات متحده‌ی آمریکا است. مسئولیت FCC، تنظیم ارتباطات رادیویی، تلویزیونی، ماهواره­ای و کابلی میان دولتی و بین‌المللی است. ادارات و دفاتر FCC عبارتند از: اداره امور دولتی و مصرف کننده، اداره اجرایی، اداره بین­المللی، اداره رسانه، اداره امنیت داخلی و ایمنی عمومی، اداره مخابرات بی­سیم، اداره رقابت خطوط سیمی، دفتر قضات حقوق اداری، دفتر فرصت­های تجاری ارتباطات، دفتر مهندسی و فناوری، دفتر مشاور حقوقی کل، دفتر بازرس کل، دفتر امور قانونی، دفتر مدیر کل، دفتر روابط رسانه‌ای، دفتر برنامه‌ریزی استراتژیک و تحلیل سیاست‌گذاری، دفتر تنوع محل کار.

FCC مسئول است تا برای کنگره و مردم آمریکا یک بازار تجاری رقابتی پرهیجانی با استفاده از اصول و سیاست‌گذاری‌هایی که محیطی برای ابداع و سرمایه‌گذاری، محصولات و سرویس‌های بهتر برای مصرف‌کنندگان، قیمت‌های پایین‌تر، اشتغال‌زایی بیشتر و رشد اقتصادی سریع‌تر بوجود می‌آورند را تضمین کند.

اهداف استراتژیک آن عبارتند از : متوقف کردن تقسیم‌بندی دیجیتالی، ارتقا و حمایت از نوآوری، حمایت از مصرف‌کنندگان و امنیت عمومی، اصلاح فرآیندهای FCC.

FCC از روش‌های مخلتفی برای ارزیابی برنامه‌های خود استفاده می‌کند، ؛ برای مثال می‌توان به ارزیابی ریسک، حسابرسی «دفتر بازرس کل دفتر » و گزارش‌های «دفتر حسابداری دولتی » اشاره کرد. FCC به طور سالیانه با ادارات و دفاتر خود و همچنین بخش‌های گزارش‌دهنده برای «بودجه‌ی سرویس دولتی »، «بودجه‌ی سرویس رله‌یی ارتباطات »، بودجه‌ی «طرح شماره‌گذاری آمریکای شمالی » همکاری می­کند. هدف از این همکاری عبارت است از ارزیابی ریسک های پیش‌ روی FCC برای رسیدن به اهداف استراتژیک خود. FCC با استفاده از این اطلاعات، می‌تواند عملیات‌ها و مدیریت برنامه‌های خود را به طور دائم ارتقاء دهد و به اهداف بهتر دست پیدا کند.

برای دریافت این گزارش اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *